Інформація для громадян

Запитуєте - відповідаємо!

Запитуєте - відповідаємо!
  До Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) звернулася громадянка з проханням роз’яснити порядок здійснення державної реєстрації припинення права власності на житловий будинок у зв’язку з його знищенням (інформація станом на 14.04.2021 року)
  
  Відповідь. Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, регулюються Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон) та Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127 (далі – Порядок).
 
Згідно положень  пункту 1 частини першої статті 2 Закону, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
 
Разом із тим, пунктом 75 Порядку передбачено, що для державної реєстрації припинення права власності на об’єкт нерухомого майна, об’єкт незавершеного будівництва у зв’язку з його знищенням подаються:
1) документ, відповідно до якого підтверджується факт такого знищення;
2) документ, що посвідчує право власності на об’єкт нерухомого майна (крім випадків, коли право власності на такий об’єкт вже зареєстровано в Державному реєстрі прав або коли такі документи було знищено одночасно із знищенням такого об’єкта).
 
Водночас, пунктом 6 Порядку зазначено, що державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб’єкта державної реєстрації прав або нотаріуса, крім випадків, передбачених Порядком. Для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, та документ, що підтверджує сплату адміністративного збору за державну реєстрацію прав. 
 
Згідно вимог статей 6 та 10 Закону, державну реєстрацію прав проводять державні реєстратори, що перебувають у трудових відносинах з виконавчими органами сільських, селищних та міських рад, Київською, Севастопольською міською, районною, районною у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями, а також нотаріуси. Виконавчі органи сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення) набувають повноважень у сфері державної реєстрації прав відповідно до Закону у разі прийняття відповідною радою такого рішення.
 
Слід відмітити, що частиною п’ятою статті 3 Закону передбачено, що державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться, зокрема, в межах області за місцезнаходженням нерухомого майна. 
 
З відповідним переліком державних реєстраторів речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що здійснюють реєстраційні дії на території Хмельницької, Вінницької та Житомирської областей, можна ознайомитись на сайті Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) за посиланням http://surl.li/qqyt