Новини Юстиції Хмельниччини


КзРЗГ 13 Березня 2019 р.

Запитуєте - відповідаємо!

Запитуєте - відповідаємо!

     До Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області звернувся громадянин К. з наступним питанням: «У 2013 році я отримав у спадок земельну ділянку. У цьому ж році передав її в оренду сільгоспвиробнику на 10 років, проте чи зареєстрована, так як треба ця земельна ділянка та договір оренди землі, я не знаю. Яким чином мені отримати інформацію про реєстрацію земельної ділянки та договору оренди землі?» (інформація станом на 13.03.2019 р.)
 
     Відповідь. Відповідно до пунктів 1, 2 частини першої статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі – державна реєстрація прав) – офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру прав.
 
Державний реєстр прав – єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об’єкти та суб’єктів таких прав.
 
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 3 Закону внесення відомостей до Державного реєстру прав здійснюється виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом.
 
Звертаємо увагу на те, що державна реєстрація прав проводиться з 01 січня 2013 року у Державному реєстрі прав за 
заявочним принципом, тобто за заявою особи, у якої виникає, переходить чи припиняється право власності на відповідний об’єкт нерухомого майна. Отже, наповнення єдиної інформаційної бази даних Державного реєстру прав здійснюється в міру звернення до органів державної реєстрації прав.
 
У свою чергу повідомляємо, що умови, підстави та процедура надання інформації з Державного реєстру прав регулюються нормами статті 32 Закону та Порядком надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 (зі змінами) (далі – Порядок).
 
Згідно з положеннями статті 32 Закону інформація про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження, що міститься у Державному реєстрі прав, є відкритою, загальнодоступною та платною, крім випадків, передбачених Законом.
 
Для фізичних та юридичних осіб інформація за об’єктом нерухомого майна та суб’єктом речового права надається в електронній формі через офіційний веб-сайт Міністерства юстиції України, за умови ідентифікації такої особи (фізичної або юридичної) з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи, або в паперовій формі.
 
Відповідно до пункту 8 Порядку інформація з Державного реєстру прав у паперовій формі надається за заявою особи, яка бажає отримати таку інформацію, або уповноваженої нею особи шляхом звернення до суб’єкта державної реєстрації прав, фронт-офісу або нотаріуса.
 
Інформуємо, що пунктом 2 частини першої статті 6 Закону визначені суб’єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації; акредитовані суб’єкти (юридичні особи публічного права).
 
Під терміном «фронт-офіс» слід розуміти центр надання адміністративних послуг, утворений відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги» (положення пункту 1 Порядку).
 
Згідно із пунктом 6 Порядку інформація з Державного реєстру прав надається незалежно від місцезнаходження нерухомого майна.
 
Інформуємо, що згідно з частиною шостою статті 34 Закону за отримання інформації з Державного реєстру прав у порядку, передбаченому статтею 32 Закону, справляється адміністративний збір у такому розмірі: 0,025 прожиткового мінімуму для працездатних осіб – отримання інформації, витягу в паперовій формі - (50 грн.); 0,0125 прожиткового мінімуму для працездатних осіб – отримання інформації, витягу в електронній формі – (20 грн.).
 
Заява не підлягає реєстрації у базі даних заяв виключно у разі відсутності документа про сплату адміністративного збору за надання інформації з Державного реєстру прав, крім випадків, передбачених законом. (пункт 9 Порядку).
 
Надання інформації з Державного реєстру прав в електронній формі забезпечується за допомогою програмних засобів ведення цього Реєстру шляхом здійснення користувачем пошуку відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, завантаження та перегляду інформації з Державного реєстру прав в електронній формі для її подальшого використання, у тому числі друку.
 
Формування інформації з Державного реєстру прав в електронній формі здійснюється автоматично програмними засобами ведення цього Реєстру залежно від зазначених користувачем параметрів пошуку.
 
Надання інформації з Державного реєстру прав в електронній формі здійснюється після сплати адміністративного збору за надання такої інформації через Інтернет з використанням платіжних систем (пункт 16 Порядку).
 
Таким чином, для отримання інформації з Державного реєстру прав рекомендуємо звернутись до суб’єкта державної реєстрації прав, фронт-офісу або нотаріуса незалежно від місця розташування нерухомого майна або скористатися послугами онлайн-сервісу на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України.

 Головне територіальне управління юстиції у Хмельницькій області

© Всі права на матеріали, розміщені на цьому сайті, належать Головному територіальному управлінню юстиції у Хмельницькій області