Новини

Узагальнення роботи зі зверненнями громадян у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) за 2020 рік

Узагальнення роботи зі зверненнями громадян у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) за 2020 рік
Узагальнення
роботи зі зверненнями громадян у 
Центрально-Західному міжрегіональному управлінні 
Міністерства юстиції (м. Хмельницький)
за 2020 рік у порівнянні з результатами за 2019 рік
 
 
Внаслідок проведеного аналізу стану роботи зі зверненнями громадян встановлено, що на розгляд до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 2020 року надійшло  3597 письмових звернень громадян (2790 заяв, 803 скарги, 4 пропозиції), тоді як за аналогічний період 2019 року надійшло 3666 звернень (2970 заяв, 694 скарги, 2 пропозиції). 
 
Таким чином, протягом 2020 року надійшло на 69 звернень менше, ніж за аналогічний період 2019 року. 
 
З Міністерства юстиції України протягом 2020 року надійшло 637 письмових звернень, що на 267 звернень більше, ніж за аналогічний період 2019 року (370 звернень). Так, до Хмельницької області з МЮУ було направлено на розгляд 162 звернення, до Вінницької — 231 звернень, до Житомирської — 244 звернень.
 
З державної установи «Урядовий контактний центр» (УГЛ) протягом 2020 року отримано 1941 звернення громадян, що на 184 звернення більше, ніж за аналогічний період 2019 року (1757 звернень). Зокрема, до Хмельницької області надійшло 459 звернень, до Вінницької — 829 звернень, до Житомирської — 653 звернення.
 
З інших органів влади протягом 2020 року надійшло 252 звернення громадян, що на 4 звернення більше, ніж за аналогічний період 2019 року (248 звернень).
 
З питань організації виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів  до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький)  протягом 2020 року надійшло 2991 звернення (2326 заяв, 664 скарги, 1 пропозиція), тоді як за аналогічний протягом 2019 року надійшло 2938 звернень (2355 заяв, 583 скарги). 
 
Так, у розрізі областей Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), кількість звернень громадян стосовно виконання рішень судів, що перебувать на виконанні у Хмельницькій, Вінницькій та Житомирській областях виглядає таким чином:
- у Хмельницькій області — 736 звернень громадян (508 заяв, 227 скарг та 1 пропозиція). Протягом 2019 року — 671 звернення громадян (509 заяв, 162 скарги);
- у Вінницькій області — 1220 звернень громадян (1074 заяви, 146 скарг). Протягом 2019 року — 1119 звернень громадян (1030 заяв, 89 скарг);
- у Житомирській області — 1035 звернень громадян (744 заяви, 291 скарга). Протягом 2019 року — 1148 звернень громадян (816 заяв, 332 скарги).
 
Переважна більшість звернень, які надійшли з питань діяльності державної виконавчої служби, стосується виконання рішень про стягнення аліментів. Протягом 2020 року з питань стягнення аліментів надійшло 1459 звернень. Зокрема, у Хмельницькій області 365 звернень, у Вінницькій — 659 звернень, у Житомирській області — 435 звернень.
 
При виконанні рішень судів про стягнення коштів з фізичних осіб виникають складнощі, пов’язані з тим, що боржники в більшості випадків не працюють, майно, на яке можливо звернути стягнення, відсутнє. 
 
Надходять звернення від пенсіонерів, осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у зв’язку з невиконанням рішень судів органами Пенсійного фонду України та управліннями соціального захисту  населення в частині здійснення  виплат коштів  категоріям «діти війни», особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та інших соціальних виплат. 
 
Також, надходять звернення громадян щодо виконання постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 № 440, якою затверджено Порядок погашення заборгованості за рішеннями судів, виконання яких гарантується державою.
 
До Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 2020 року надійшло 73 повторних звернення (у Хмельницькій області — 6 звернень, у Вінницькій області - 15 звернень; у Житомирській області — 52 звернення) з питань організації виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів, протягом 2019 року — 164 повторних звернення (у Хмельницькій області — 17; у Вінницькій області  - 14; у Житомирській області - 133). 
 
Шляхом узагальнення зроблено висновок, що основними причинами надходження повторних звернень громадян з питань виконання рішень судів є непогодження заявників з прийнятими за наслідками розгляду їх звернень рішеннями та нерозуміння заявниками положень чинного законодавства, об’єктивна неможливість виконання державними виконавцями рішень судів через відсутність у боржників майна, на яке можливо звернути стягнення, та їх непрацевлаштованість.
 
Як вбачається зі змісту отриманих звернень, значна їх частина  надсилається громадянами після отримання відповідних роз’яснень та детальної інформації про хід виконавчого провадження, заявники, як   правило, звертаються з тими  ж питаннями повторно, надсилають аналогічні за змістом звернення через інші органи державної влади.
 
При розгляді повторних звернень громадян вивчаються причини надходження повторних звернень, вживаються заходи щодо поновлення прав та законних інтересів заявників.
 
За результатами розгляду звернень громадян з питань організації виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів протягом 2020 року обґрунтованими звернення не визнавались. Протягом 2019 року обґрунтованими були визнано 3 звернення громадян, що перебували на розгляді у Головному територіальному управлінні юстиції Житомирської області.
 
Управліннями забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій, Вінницькій та Житомирській областях вживаються заходи щодо своєчасного, всебічного розгляду звернень громадян та вирішення по суті  порушених у зверненнях питань.
 
Відповіді на звернення надаються з дотриманням термінів, передбачених Законом України «Про звернення громадян».
 
У випадках, коли звернення не може бути вирішене по суті в межах встановленого строку, заявникові надається попередня відповідь та  після проведення додаткової перевірки надається остаточна відповідь.
 
Стан розгляду звернень громадян розглядається на оперативних нарадах управлінь примусового виконання рішень Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), систематично звертається увага на посилення контролю щодо виконання Закону України «Про звернення громадян» в частині своєчасності та повноти надання відповідей на звернення громадян. 
 
З питань організації роботи нотаріату протягом 2020 року на розгляд надійшло 274 звернення громадян, з них: 196 заяв, 76 скарг та 2 пропозиції, що на 27 звернень менше, ніж протягом 2019 року  — 247 звернень: 212 заяв, 33 скарги, 2 пропозиції. 
 
У розрізі областей Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), кількість звернень громадян стосовно організації роботи нотаріату виглядає таким чином:
- у Хмельницькій області — 55 звернень громадян (34 заяви, 19 скарг та 2 пропозиції). Протягом 2019 року — 35 звернень громадян (29 заяв, 6 скарг);
- у Вінницькій області — 110 звернень громадян (заяви). Протягом 2019 року — 143 звернення громадян (заяви);
- у Житомирській області — 109 звернень громадян (52 заяви, 57 скарг). Протягом 2019 року — 69 звернень громадян (40 заяв, 27 скарг, 2 пропозиції)
 
Крім того, до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 2020 року надійшло 7 повторних звернень з питання організації роботи нотаріату (1 заява — у Вінницькій області, 1 заява та 5 скарг у Житомирській області).
 
За результатами розгляду звернень громадян цієї категорії у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 2020 року було визнано обґрунтованим 2 звернення, а саме: 1 - у Хмельницькій області, 1 - у Житомирській області.
 
До Хмельницької області надійшло 2 пропозиції. Одна - з проханням посприяти у встановленні банківського терміналу у приміщенні Старокостянтинівської ДНК, друга - щодо запровадження встановлення касових апаратів приватним нотаріусам.
 
Загалом, авторами звернень порушуються питання щодо роз’яснення спадкового законодавства, правильності та законності вчинення нотаріусами нотаріальних дій (правомірність посвідчення заповітів, оскарження укладених договорів, відмова чи безпідставне, на думку заявників, зволікання у видачі свідоцтв про право на спадщину, переоформлення майна, щодо повернення надлишково оплаченого податку з фізичних осіб, щодо продовження терміну дії довіреності), відновлення прав на спадкове майно.
 
При розгляді звернень громадянам роз’яснюється їх конституційне право на звернення до суду. Спеціалістами управління нотаріату вживаються всі можливі заходи щодо усунення виявлених недоліків та поновлення прав і законних інтересів заявників в порядку, передбаченому чинним законодавством, та за результатами розгляду звернень, - вчасно надаються змістовні, повні та вичерпні відповіді, в тому числі роз’яснення.
 
Протягом 2020 року з питань діяльності відділів державної реєстрації актів цивільного стану надійшло 99 звернень, а за аналогічний період 2019 року — 106 звернень. 
 
Питання, з якими звернулися громадяни, стосувалися порядку укладення та розірвання шлюбу, видачі свідоцтв про народження, про смерть, зміни імені, прізвища, встановлення родинних зв'язків, внесення змін до актового запису, виключення запису про батька дитини з актового запису, надання інформації із книг про державну реєстрацію актів цивільного стану, щодо порушення прав дитини, отримання витягу з державного реєстру тощо. 
 
Крім того, протягом 2020 року 1 звернення у напрямку діяльності органів державної реєстрації актів цивільного стану у Хмельницькій області було визнано обґрунтованим. Так, громадянин Лебідь Р.В. звернувся до Центрального відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) щодо помилки при зазначенні його імені по-батькові у свідоцтві про народження працівниками Нетішинського МВ ДРАЦС. В ході проведеної перевірки були виявлені порушення вимог ст. 147 Сімейного кодексу України. У зв'язку з виявленим порушенням, начальника Нетішинського відділу ДРАЦС Бойка В.В. було позбавлено місячної премії у розмірі 30% посадового окладу.
 
З питань державної реєстрації юридичних осіб, друкованих засобів масової інформації та легалізації об'єднань громадян протягом 2020 року надійшло 12 звернень (у Хмельницькій області — 2; у Вінницькій області — 3; у Житомирській - 7), в той час як за аналогічний період 2019 року надійшло 8 звернень (у Хмельницькій області — 1; у Вінницькій області — 6; у Житомирській — 1).
 
Зокрема, питання з якими звернулися громадяни до Житомирської області, стосувалися: скасування державної реєстрації та зняття з обліку громадської організації; неправомірних дій ГО "Гаражний кооператив "Світанок Плюс"; заборони реєстрації змін до реєстраційних документів ГО "Гаражний кооператив "Світанок Плюс"; неправомірних дій ГО "ГК "Світанок Плюс"; здійснення перевірки та заборони реєструвати зміни до документів ГО "ГК"Світанок Плюс".
З питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно до міжрегіонального управління юстиції за звітний період 2020 року надійшло 132 звернення громадян, що на 29 звернень більше, ніж за аналогічний період 2019 року (103 звернення). 
 
Питання, з якими звертались громадяни, стосувалися скасування реєстрації договорів оренди землі, скасування рішення про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку, рейдерського захоплення земель, оформлення права власності на будинок, зміни номера будинку, виправлення помилки в свідоцтві про право власності, припинення права постійного користування земельною ділянкою, виправлення помилки у державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, внесення змін до державного реєстру прав на нерухоме майно  тощо. 
 
Управлінням персоналу протягом 2020 року розглянуто 7 звернень громадян, тоді як за аналогічний період 2019 року - 10 звернень. 
 
До відділу банкрутства за звітний період 2020 року на розгляд звернення не надходили, проте протягом 2019 року - 24 звернення. 
 
Основна кількість звернень, що надійшли протягом І півріччя 2019 року зумовлені великою кількістю колективних звернень громадян щодо банкрутства підприємства СВК “Перший національний виробничий кооператив” та виплату коштів заявникам за здачу сирого молока.
 
З інших питань до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) за 2020 рік надійшло 47 звернень громадян, що на 39 звернень менше, ніж за аналогічний період 2019 року —  86 звернень. 
 
Питання, стосовно яких надходили звернення громадян, стосувалися соціального захисту малозахищених верств населення, надання безоплатної вторинної правової допомоги, виплати доплат до пенсії, встановлення пільгової пенсії, оскарження дій (бездіяльності) органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, фактичного забезпечення житлом за місцем реєстрації заявника, надання роз'яснень норм чинного законодавства,  написання позову про поновлення на робочому місці, надання правової оцінки діям ЦНАП Новоград-Волинської міської ради Житомирської області, сприяння у вирішенні реєстрації права власності на землю в ЦНАП  та надання юридичної оцінки діяльності посадових осіб  Олевської РДА Житомирської області та щодо припинення бездіяльності Жмеринського відділу поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області.
 
З питань роз’яснення законодавства  протягом 2020 року надійшло 35 звернень громадян, що на 90 звернень менше, ніж за звітний період 2019 року – 125 звернень. 
 
У Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) за наслідками розгляду звернень громадян протягом 2020 року, у порівнянні з аналогічним періодом 2019 року:
- узято до відома – 115 звернень (у 2019 році –  105);
- перебуває на розгляді — 109 звернень (у 2019 році – 115);
- направлено за належністю —  60 звернень (у 2019 році –  50);
- вирішено позитивно —  54 звернення (у 2019 році –  132);
- надано роз'яснень на 3259 звернень (у 2019 році —  3264).   
 
Крім того, протягом 2020 року до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) надійшло 30 колективних звернень, за аналогічний період 2019 року - 60 звернень. 
 
За звітний період надійшло 339 звернень від ветеранів війни та праці, багатодітних сімей та інших громадян, які потребують соціального захисту, постраждалих від аварії на ЧАЕС, за аналогічний період 2019 року - 579 звернень.