Новини

Узагальнення про результати розгляду звернень громадян у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) за 9 місяців 2021 року в порівнянні з результатами за 9 місяців 2020 року

Узагальнення про результати розгляду звернень громадян у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) за 9 місяців 2021 року в порівнянні з результатами за 9 місяців 2020 року
УЗАГАЛЬНЕННЯ
про результати розгляду звернень громадян у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький)
за 9 місяців 2021 року в порівнянні з результатами за 9 місяців 2020 року
 
Центрально-Західним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Хмельницький) проведено значну роботу щодо забезпечення неухильного дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»,  Порядку  розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, його територіальних органах, підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери його управління, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 15.02.2017 року № 388/5. 
 
До однієї з дієвих форм забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення, слід віднести проведення особистого прийому громадян керівництвом Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький). 
 
Так, протягом 9 місяців 2021 року керівництвом Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) на особистих прийомах прийнято 200 громадян, тоді як за аналогічний період 2020 року прийнято 313 громадян. 
 
Зокрема, керівництвом у Хмельницькій області прийнято 96 громадян; у Вінницькій області — 38 громадян; у Житомирській області —   66 громадян.
 
З метою ознайомлення громадян Хмельницької, Вінницької та Житомирської областей з положеннями законодавства про звернення громадян, в приміщеннях Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) та приміщеннях його структурних підрозділів розміщено витяги із Закону України «Про звернення громадян», зразки заяв та скарг, оновлено графіки прийому громадян посадовими особами Міністерства юстиції України, Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), графіки роботи «гарячих» телефонних ліній.
 
Відповідно до запланованих заходів та з метою забезпечення виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2009 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на звернення», в. о. начальника управління та його заступниками проводяться виїзні прийоми громадян з виїздом у райони Хмельницької, Вінницької та Житомирської областей за умови дотримання відповідних санітарних і протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню  на  території України  гострої   респіраторної  хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, про що подаються відповідні оголошення в місцевих засобах масової інформації та на веб-сайті міжрегіонального управління юстиції. 
 
На веб-сайті Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) громадяни мають можливість записатись на особистий прийом до в. о. начальника управління в онлайн режимі.
 
Також, у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) регулярно (щомісячно) проводяться “гарячі” телефонні лінії (Наказ Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) від 26.04.2021 №140/09).
 
Внаслідок проведеного аналізу стану роботи зі зверненнями громадян встановлено, що на розгляд до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 9 місяців 2021 року надійшло 2994 письмових звернення громадян (2177 заяв, 815 скарг, 2 пропозиції), тоді як за аналогічний період 2020 року надійшло 2599 звернень громадян (2057 заяв, 540 скарг, 2 пропозиції). 
 
Таким чином, за 9 місяців 2021 року надійшло на 395 звернень більше, ніж за аналогічний період 2020 року. 
З Міністерства юстиції України протягом 9 місяців 2021 року надійшло  589 письмових звернень, що на 145 звернень більше, ніж за аналогічний період 2020 року (444 звернення). Так, до Хмельницької області з МЮУ було направлено на розгляд 125 звернень, до Вінницької — 225 звернень, до Житомирської — 239 звернень.
 
З державної установи «Урядовий контактний центр» (УГЛ) протягом  9 місяців 2021 року отримано 1679 звернень громадян, що на 266 звернень більше, ніж за аналогічний період 2020 року (1413 звернень). Зокрема, до Хмельницької області надійшло 407 звернень, до Вінницької — 626 звернень, до Житомирської — 646 звернень.
 
З інших органів влади протягом 9 місяців 2021 року надійшло 127 звернень громадян, що на 34 звернення менше, ніж за аналогічний період 2020 року (161 звернення).
 
З питань організації виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький)  протягом 9 місяців 2021 року надійшло 2464 звернення (1797 заяв, 667 скарг), тоді як за аналогічний період 2020 року надійшло 2225 звернень (1764 заяви, 460 скарг, 1 пропозиція). 
 
Так, у розрізі областей Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), кількість звернень громадян стосовно виконання рішень судів, що перебувать на виконанні у Хмельницькій, Вінницькій та Житомирській областях виглядає таким чином:
— у Хмельницькій області — 598 звернень громадян (411 заяв, 187 скарг). Протягом 9 місяців 2020 року — 552 звернення громадян (391 заява, 160 скарг, 1 пропозиція);
— у Вінницькій області — 922 звернення громадян (755 заяв, 167 скарг). Протягом 9 місяців 2020 року — 925 звернень громадян (825 заяв, 100 скарг);
— у Житомирській області — 944 звернення громадян (631 заява, 313 скарг). Протягом 9 місяців 2020 року — 748 звернень громадян (548 заяв, 200 скарг).
   
Переважна більшість звернень, які надійшли з питань діяльності державної виконавчої служби, стосуються виконання рішень судів про стягнення аліментів. Також значна кількість звернень надходить з приводу стягнення коштів.
 
При виконанні рішень судів про стягнення коштів з фізичних осіб виникають складнощі, пов’язані з тим, що боржники в більшості випадків не працюють, майно, на яке можливо звернути стягнення — відсутнє. 
       
Надходять звернення від пенсіонерів, осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, у зв’язку з невиконанням рішень судів органами Пенсійного фонду України та управліннями соціального захисту  населення в частині здійснення  виплат коштів  категоріям «діти війни», особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та інших соціальних виплат. 
   
Також, надходять звернення громадян щодо виконання постанови Кабінету Міністрів України від 03.09.2014 № 440, якою затверджено Порядок погашення заборгованості за рішеннями судів, виконання яких гарантується державою.
Певна кількість звернень громадян стосується оскарження рішень або дій державних виконавців.
   
До Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 9 місяців 2021 року надійшло 153 повторних звернення (у Хмельницькій області — 19 звернень, у Вінницькій області — 18 звернень; у Житомирській області — 116 звернень) з питань організації виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів, за аналогічний період 2020 року — 45 повторних звернень (у Хмельницькій області — 4; у Вінницькій області — 10; у Житомирській області — 31).  
 
Шляхом узагальнення зроблено висновок, що основними причинами надходження повторних звернень громадян з питань виконання рішень судів є непогодження заявників з прийнятими за наслідками розгляду їх звернень рішеннями та нерозуміння заявниками положень чинного законодавства, об’єктивна неможливість виконання державними виконавцями рішень судів через відсутність у боржників майна, на яке можливо звернути стягнення, та їх непрацевлаштованість.
 
Як вбачається зі змісту отриманих звернень, значна їх частина  надсилається громадянами після отримання відповідних роз’яснень та детальної інформації про хід виконавчого провадження, заявники, як   правило, звертаються з тими  ж питаннями повторно, надсилають аналогічні за змістом звернення через інші органи державної влади.
 
При розгляді повторних звернень громадян вивчаються причини надходження повторних звернень, вживаються заходи щодо поновлення прав та законних інтересів заявників.
 
За результатами розгляду звернень громадян з питань організації виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) відповідно до законів протягом 9 місяців 2021 року обґрунтованими було визнано 2 звернення (у Хмельницькій області — 1, у Житомирській області — 1). За аналогічний період 2020 року обґрунтованими звернення не визнавались.
 
Управліннями забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій, Вінницькій та Житомирській областях вживаються заходи щодо своєчасного, всебічного розгляду звернень громадян та вирішення по суті  порушених у зверненнях питань.
 
Відповіді на звернення надаються з дотриманням термінів, передбачених Законом України «Про звернення громадян». У випадках, коли звернення не може бути вирішене по суті в межах встановленого строку, заявникові надається попередня відповідь та  після проведення додаткової перевірки надається остаточна відповідь.
 
Стан розгляду звернень громадян розглядається на оперативних нарадах управлінь примусового виконання рішень Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), систематично звертається увага на посилення контролю щодо виконання Закону України «Про звернення громадян» в частині своєчасності та повноти надання відповідей на звернення громадян. 
 
У зв’язку із збільшенням надходження звернень громадян з питань організації виконання рішень судів та інших органів Управлінням забезпечення примусового виконання рішень у Житомирській області вживаються дієві заходи щодо поліпшення організації роботи із зазначеного напрямку діяльності.
 
Зокрема, зобов’язано керівників територіальних відділів ДВС систематично у підпорядкованому відділі ДВС проводити в порядку, який передбачений статтею 74 Закону України «Про виконавче провадження» перевірки роботи кожного державного виконавця на предмет дотримання останніми законодавства, що регулює правовідносини у сфері примусового виконання рішень. 
 
Також, 19-20 серпня 2021 року для державних виконавців територіальних відділів ДВС Житомирської області проведено підвищення кваліфікації за загальною короткостроковою програмою «Реалізація прав громадян на звернення».
 
Окрім того, за результатом проведеного аналізу стану розгляду звернень громадян та юридичних осіб з питань, що стосуються діяльності органів державної виконавчої служби 29.09.2021 Управлінням забезпечення примусового виконання рішень у Житомирській області проведено нараду в режимі відеоконференції з керівниками територіальних відділів ДВС. 
 
Під час проведення відеоконференції керівників територіальних відділів ДВС зобов’язано дотримуватись вимог чинного законодавства, а саме: своєчасно приймати заходи щодо виконання рішень судів, не допускати необґрунтованих затримок виконання рішень, більш ретельно вивчати звернення, які надходять у відділи, з метою недопущення повторних звернень, не допускати порушення строків при розгляді звернень, а також вирішувати питання щодо притягнення до відповідальності винних осіб, якими допущено порушення законодавства під час розгляду звернень.  
 
Також, зобов’язано керівників територіальних відділ ДВС з метою вирішення порушених питань у зверненнях (при надходженні повторних звернень - обов’язково) поширити практику організації проведення оперативних нарад за участю заявника, під час яких уважно вивчати зазначені у них питання, створювати умови для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надавати можливість знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень, за результатами нарад складати протоколи.
 
В подальшому, Управлінням забезпечення примусового виконання рішень у Житомирській області Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) буде забезпечуватись об’єктивний і своєчасний розгляд звернень громадян та юридичних осіб. Дане питання перебуває на постійному контролі у заступника начальника Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції — начальника Управління забезпечення примусового виконання рішень у Житомирській області.
 
З питань організації роботи нотаріату протягом 9 місяців 2021 року на розгляд надійшло 255 звернень громадян, з них: 169 заяв, 85 скарг та 1 пропозиція, що на 102 звернення більше, ніж протягом 9 місяців 2020 року  — 153 звернення: 120 заяв, 32 скарги, 1 пропозиція. 
 
У розрізі областей Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), кількість звернень громадян стосовно організації роботи нотаріату виглядає таким чином:
— у Хмельницькій області — 52 звернення громадян (33 заяви, 19 скарг). Протягом 9 місяців 2020 року — 31 звернення громадян (18 заяв, 12 скарг, 1 пропозиція);
— у Вінницькій області — 77 звернень громадян (66 заяв, 11 скарг). Протягом  9 місяців 2020 року — 79 звернень громадян (заяви);
— у Житомирській області — 126 звернень громадян (70 заяв, 55 скарг, 1 пропозиція). Протягом 9 місяців 2020 року — 43 звернення громадян (23 заяви, 20 скарг).
 
До Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 9 місяців 2021 року надійшло 10 повторних звернень (у Хмельницькій області — 2 звернення, у Вінницькій області — 1 звернення, у Житомирській області — 7 звернень) з питання організації роботи нотаріату, за аналогічний період 2020 року — 4 повторних звернення (у Вінницькій області — 1, у Житомирській області — 3).  
 
За результатами розгляду звернень громадян цієї категорії у Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) протягом 9 місяців 2021 року було визнано обґрунтованим 3 звернення (у Вінницькій області — 2, у Житомирській області — 1). За аналогічний період 2020 року обґрунтованими  були визнані 2 звернення (у Хмельницькій області — 1, у Житомирській області — 1).
 
У Житомирській області обґрунтованою була визнана заява Богуш М.К. щодо проведення перевірки посвідчення приватним нотаріусом Брусилівського районного нотаріального округу (з 18.06.2021 Житомирського районного нотаріального округу) Бородавком Б.Б. заповіту від імені Волька Павла Васильовича.
 
За результатами розгляду даного звернення встановлено, що при посвідченні заповіту від імені Волька П.В. виявлено порушення приватним нотаріусом Бородавком Б. Б. п. 6.13 Правил ведення нотаріального діловодства, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 22.12.2010 №3523/5 (у редакції від 27.08.2019, чинній на дату вчинення нотаріальної дії) та п. 1.7 глави 3 розділу II Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 22.02.2012 № 296/5.
 
За наслідками розгляду звернення Богуш М.К., відповідно до вимог пункту третього частини першої статті 29-1 Закону України «Про нотаріат», наказом Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) від 03.09.2021 №562/9 приватну нотаріальну діяльність Бородавка Бориса Борисовича по Житомирському районному нотаріальному округу зупинено з 06 по 10 вересня 2021 на період проходження підвищення кваліфікації.
 
У Вінницькій області обґрунтованими було визнано 1 заяву та 1 скаргу. 06 липня 2021 року на адресу Центрально – Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) надійшла скарга Дем’янчук Г.М. від 02 липня 2021 року. За наслідками розгляду вказаної скарги встановлено, що приватним нотаріусом Вінницького районного нотаріального округу  Дроновою В.О.   порушено вимоги п.п. 3.3 пункту 3 глави 7 розділу ІІ Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012 року № 296/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 лютого 2012 року за № 282/20595. 
 
08 липня 2021 року на адресу Центрально – Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) надійшла заява Пишної Л.М. від 06 липня 2021 року. За наслідками розгляду вищевказаної заяви встановлено, що приватним нотаріусом Вінницького районного нотаріального округу Дроновою В.О. порушено вимоги  ст.ст. 5, 42, 49 Закону України «Про нотаріат» та п.п.2.3 пункту 2, п.п. 3.3, 3.4, 3.5.,3.6 пункту 3 глави 10 розділу ІІ Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 22.02.2012 року№296/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 лютого 2012 року за № 282/20595.
 
За результатами розгляду скарги Дем'янчук Г.М. та заяви Пишної Л.М. листом Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) від 30.07.2021 №11.1/06.3-16/29/6739 приватному нотаріусу Вінницького районного нотаріального округу Дроновій В.О. вказано на допущене нею порушення та попереджено про недопустимість аналогічних порушень у подальшій роботі. Наказом Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) від 06 серпня 2021 року №511/9, зупинено нотаріальну діяльність приватного  нотаріуса Вінницького районного нотаріального округу Дронової В.О. з 09 серпня по 22 серпня 2021 року. 
 
Загалом, авторами звернень порушуються питання щодо роз’яснення спадкового законодавства, правильності та законності вчинення нотаріусами нотаріальних дій (оформлення спадщини, оформлення заповітів, укладення договорів, переоформлення майна, оформлення довіреностей, повернення надлишково сплаченого податку з фізичних осіб про оформлення спадщини, підробка документів про прийняття спадщини, оформлення права власності, надання роз’яснення законодавства щодо переоформлення документів на спадщину, продовження терміну дії довіреності, посвідчення правочинів), відновлення прав на спадкове майно тощо.
 
При розгляді звернень громадянам роз’яснюється їх конституційне право на звернення до суду. Спеціалістами управління нотаріату вживаються всі можливі заходи щодо усунення виявлених недоліків та поновлення прав і законних інтересів заявників в порядку, передбаченому чинним законодавством, та за результатами розгляду звернень вчасно надаються змістовні, повні та вичерпні відповіді, в тому числі роз’яснення.
 
Протягом 9 місяців 2021 року з питань діяльності відділів державної реєстрації актів цивільного стану надійшло 118 звернення, а за аналогічний період 2020 року — 51 звернення. 
 
Питання, з якими звернулися громадяни, стосувалися порядку укладення та розірвання шлюбу, видачі свідоцтв про народження, шлюб, смерть, зміну імені, прізвища, внесення змін до актових записів, отримання архівних довідок, проставлення апостилю, встановлення родинних зв'язків, визнання правосуб'єктності, порушення прав дитини, організації роботи окремих відділів ДРАЦС, отримання копій актових записів тощо.
 
З питань державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських формувань протягом 9 місяців 2021 року надійшло 8 звернень (у Хмельницькій області — 5; у Вінницькій області — 3; у Житомирській — звернення не надходили), в той час як за аналогічний період 2020 року надійшло 11 звернень (у Хмельницькій області — 2; у Вінницькій області — 2; у Житомирській — 7).
 
Питання, з якими зверталися громадяни, стосувалися реєстрації громадської організації, оформлення документів для зміни керівника політичної партії, перебування у керівних органах структурних утворень політичної партії, переліку документів необхідних для зміни керівника релігійної організації, зміни назви громадської організації тощо.
 
З питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно до міжрегіонального управління юстиції за звітний період 2021 року надійшло 79 звернення громадян, що на 22 звернення менше, ніж за аналогічний період 2020 року (101 звернення). 
 
Питання, з якими звертались громадяни, стосувалися вчинення реєстраційних дій, оформлення права власності, безоплатної передачі земельної ділянки у власність, реєстрації договорів оренди землі, закриття ФОП, отримання витягу з ЄДРПОУ, скасування обтяжень нерухомого майна, набуття права власності на земельну ділянку тощо.
 
До Управління персоналу протягом 9 місяців 2021 року надійшло 2 звернення (у Хмельницькій області — 2; у Вінницькій та Житомирській областях —  звернення не надходили), тоді як за аналогічний період 2020 року — 4 звернення. 
 
До відділу банкрутства за звітний період 2021 року на розгляд звернення громадян не надходили, протягом 9 місяців 2020 року на розгляд звернення  також не надходили. 
 
З інших питань до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) за 9 місяців 2021 року надійшло 43 звернення громадян, що на 18 звернень більше, ніж за аналогічний період 2020 року —  25 звернень. 
 
Питання, стосовно яких надходили звернення громадян, стосувалися: соціального захисту малозахищених верств населення; надання безоплатної вторинної правової допомоги; застосування норм законодавства; діяльності благодійної організації; виділення земельної ділянки; встановлення мобільних телефонів для контакту з населенням; написання позову про поновлення на робочому місці; надання правової оцінки діям ЦНАП Новоград-Волинської міської ради; сприяння у вирішенні питання реєстрації права власності на землю в ЦНАП та надання юридичної оцінки діяльності посадових осіб Олевської РДА та щодо припинення бездіяльності Жмеринського відділу поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області; виплати доплат до пенсії; встановлення пільгової пенсії; оскарження дій (бездіяльності) органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування; фактичного забезпечення житлом за місцем реєстрації заявника;  отримання грошової компенсації; членства у сільському господарстві; виплати кредитних коштів; оскарження дій голови ОТГ тощо.
     
З питань роз’яснення законодавства  протягом 9 місяців 2021 року надійшло 18 звернень громадян, за звітний період 2020 року – 29 звернень. 
 
У Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Хмельницький) за наслідками розгляду звернень громадян протягом 9 місяців 2021 року, у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року:
— узято до відома – 118 звернень (у 2020 році –  73);
— перебуває на розгляді — 309 звернень (у 2020 році – 106);
— направлено за належністю —  43 звернення (у 2020 році –  35);
— вирішено позитивно —  8 звернень (у 2020 році –  47);
— надано роз'яснень на 2516 звернень (у 2020 році —  2338).   
 
Крім того, протягом 9 місяців 2021 року до Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) надійшло 18 колективних звернень, за аналогічний період 2020 року — 25 звернень. 
 
За звітний період надійшло 207 звернень від ветеранів війни та праці, багатодітних сімей та інших громадян, які потребують соціального захисту, постраждалих від аварії на ЧАЕС, за аналогічний період 2020 року – 279 звернень.
         
Питання розгляду звернень громадян перебуває на постійному контролі у керівництва Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), заступників начальника міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький), начальників його структурних підрозділів, відділу організаційної роботи, документування та контролю та секторів документування у Вінницькій та Житомирській областях.